met de tuktuk naar Uppuveli bij Trincomalee

26 maart 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

Zoals afgesproken pikte onze tuktuk chauffeur ons om 9 uur op voor een ritje van 2,5 uur naar Uppuveli. Veel toeristen maken deze rit met een tuktuk en het is lekker uitwaaien. Althans dat dachten wij, maar net vandaag regent het. Na een tijdje wordt het dan toch frisjes met de wind erbij. Dus de zeiltjes aan de zijkanten dicht gedaan. Dat is een stuk behaaglijker. Onderweg zien we verkeersborden van overstekende olifanten en van koeien. Vijf km voor Trincomalee stoppen we om een kijkje te nemen bij de warm waterbronnen van Kanniya
Het warme water zou een heilzame werking hebben, maar wij nemen maar geen duik. Na een klein eindje verder gereden te zijn komen we aan bij ons hotel. Het is inmiddels droog en een flauw zonnetje komt tevoorschijn. De temperatuur is goed met zo'n 28 gr. De reistassen uitgepakt en op naar het strand. Bij een restaurant aan het strand gaan we iets eten. Leo besteld een biertje en vervolgens komt er een theepot en een beker op tafel. In de theepot zit bier. Misschien mogen ze geen bier verkopen en dan lossen ze dat op deze manier op haha. Het eten smaakt prima. Na een kleine strandwandeling gaan we terug naar het hotel voor ons inmiddels dagelijks ritueel :zwemmen, nou ja een beetje zwemmen en verder lekker luieren op de ligstoelen.

1. Harry:
    26 maart 2018
    Regel jij ook zoiets voor de koffieautomaat in het nieuwe gerechtsgebouw Netty? Veul plezier nog😎
  2. Leo:
    26 maart 2018
    Haha, dan komt er wel een apart luchtje te hangen op de 11e verdieping.
  3. Anita:
    Ziet er goed uit hoor
  4. Edwin Hendriks:
    27 maart 2018
    Ik hoor net van mijn collega dat het een paradijs daar is die plek en een andere collega kom daar vandaan.

Veel plezier
  5. Leo:
    28 maart 2018
    Ja een paradijsje. Gezellig en reggae muziek in de bars. Terug in de hippie tijd.☺