Happy New Year

15 april 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Gisteren en vandaag is het Srilankaans en Tamil Nieuwjaar. Naast dat er sinds eergisteren knalvuurwerk wordt afgestoken merk je er verder niets van. De party die op het strand zou zijn is een gewone gezellige avond. De restaurants draaien zoals alle dagen muziek. Op een paar meter afstand van ons tafeltje komen schilpadjes uit de grond gekropen. Een van de locals graaft voorzichtig om de kuil groter te maken. Schilpadje na schilpadje graaft zich uit het zand. De man zet ze in een schaal bij elkaar en zodra deze aardig vol is brengt hij ze naar de waterrand. Zo' drie keer moet hij de schaal legen, het is een flink nest. Als hij dan geen beweging meer i de kuil ziet woelt hij voorzichtig het zand in de kuil om. De lege eierschalen komen naar boven, maar ook nog eieren die nog niet uitgekomen zijn. Voorzichtig bedekt hij die eieren met zand en graaft vanaf die plek een sleuf naar zee. Het was prachtig om te zien en zo werd het toch nog een speciaal oud en nieuw.
Vanochtend zijn we naar Hikkaduwa gegaan, onze laatste pleisterplaats van deze vakantie. We hebben een goede kamer met een balkon dat op zee uitkijkt
Straks even de omgeving verkennen. Hier kunnen we nog lekker relaxen en bij bruinen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl