walvissen spotten

11 april 2018 - Mirissa, Sri Lanka

Vanochtend liep om kwart voor zes de wekker af, want om half zeven gaan we naar de pier in de haven van Mirissa. Daar wacht een boot waarmee we walvissen gaan spotten. Onderweg zien we dolfijnen die met de boot mee zwemmen. Voor de walvissen moeten we een flink eind varen, we komen zelfs bij de vaarroute van de scheepvaart. Eindelijk na 3,5 uur varen zien we water opblazen, daar zit een walvis. Meer dan het opblazende water zien we niet want de vis blijft onder water. En dat gebeurt zo een keer of vijf zes. En dan zien we in de verte een groepje kleine walvissen. Na nog een half uur varen zien we de grote blauwe walvis. Hij komt aan het wateroppervlak en duikt dan naar beneden, zijn staart mooi in de lucht. Ik dacht dat ik het op de foto had, maar helaas. Dit komt ook omdat de boot een flinke afstand houdt van de walvis, zodat we hem niet storen. Gelukkig heeft Leo steeds gefilmd en daar staat het prima op. Jammer weer geen goede foto's, maar gelukkig wel film. Ik denk dat dat een bbq moet worden om jullie de beelden te laten zien. πŸ€”πŸ€”

1. Harry:
    11 april 2018
    Super!!
  2. Anita:
    11 april 2018
    Ik kom wel hoor naar de bbq om de film te zien πŸ˜‚