Galle fort

17 april 2018 - Hikkaduwa, Sri Lanka

Na het ontbijt hebben we de bus genomen naar Galle. We willen het fort gaan bezoeken. De bussen rijden hier als gekken. Hard en ze gaan van links naar rechts op de weg. Soms zie je een tegenligger aankomen en gaat het maar net goed. Volgens een jongen die in het hotel werkt zit je in de bus wel veilig 🤔. Onze buschauffeur rijdt gelukkig rustig en na een half uurtje en 70 rupee armer (haha €0,37 voor 2man) komen we aan bij het busstation in Galle. Het fort ligt er tegenover. Het is ooit gebouwd door de Portugezen en later verbouwd en verstevigd door de Nederlanders. De muren van het fort l zijn 4km lang en open langs de kustlijn. Op de muren zijn 9 bastions. Ook staat er een vuurtoren. Binnen de muren is een dorp, met kerken, restaurants en winkeltjes. In het oude Nederlandse ziekenhuis zijn nu boetieks en restaurants. Eerst zijn we over de muur gewandeld en daarna wat gedronken in het dorp. Binnen de muren is het erg warm. Vroeg in de middag nemen we de bus terug naar Hikkaduwa. Deze chauffeur rijdt met een slakkegangetje, zo hebben we het nog niet eerder gezien in Sri Lanka. Onderweg kunnen we luisteren naar muziekclips die via een monitor worden afgespeeld. Na al dat lopen in de hitte nemen we maar eens een duik in het zwembad. Echter niet voor lang want na een half uur komt het met bakken uit de lucht. Dat duurt zo de hele middag. Het frist wel lekker op en als we s avonds gaan eten bij Refresh is de temperatuur heel aangenaam en zien we een mooie zonsondergang.

1. Edwin Hendriks:
    18 april 2018
    Mooi daar zeg
  2. Anita:
    18 april 2018
    Nog even en dan zit het er op. Geniet er nog van