Mirissa

9 april 2018 - Mirissa, Sri Lanka

Sinds gisteren zijn we in Mirissa, een klein leuk dorpje aan het strand in het zuiden van Sri Lanka. Vanuit ons hotel lopen een minuutje of 7 naar het strand. Overal op het strand zijn restaurants. Van de ligbedden mag je gratis gebruik maken. Iedere avond is er een feestje, steeds bij een ander restaurant. Laserlicht, muziek en vuurwerk zorgen voor gezelligheid. Het bevalt ons hier wel en daarom hebben we een weekje hotel bijgeboekt. Overdag is het warm maar met een zeewindje prima vol te houden. 's avonds is de temperatuur aangenaam. Er zijn hoge krachtige golven en soms wordt je omver geduwd door zo'n golf. Ze zijn zo krachtig dat je dan af en toe gewoon een koprol maakt onder water. Menigeen wordt bijna uit de zwembroek geblazen door de golven en je ziet dan ook steeds mensen staan te hijsen. Het is geen blote billenshow hoor, want iedereen staat ver genoeg in het water, maar je ziet wel duidelijk als iemand de badkleding weer aa het fatsoeneren is.