Fort Fredrick en de Koneswaram tempel in Trincomalee

28 maart 2018 - Trincomalee, Sri Lanka

Vandaag willen we fietsen huren om naar Trincomalee te fietsen. Maar het hotel verhuurt geen fietsen. Daar gaat ons goede voornemen om wat te bewegen. Dan maar met de tuktuk. Fort Fredrick ligt op een landtong. Er mogen geen foto's gemaakt worden. Gelukkig had ik er al een paar gemaakt voor ons dat verteld werd. Achter het fort ligt de Koneswaram tempel. Dit is een hindoeïstische tempel. Binnen mag niet gefotografeerd worden, aan de buitenkant wel. Er zijn meerdere bomen die rijk versierd zijn. Vrouwen die graag zwanger willen worden hangen kleine ledikantjes in de boom. Na een verse sinaasappelsap rijden we terug naar het hotel
Tijd om naar het strand te gaan. Hier zijn de vissers aan het werk om de visvangst binnen te halen. De twee uiteinden van het net worden door een groep mannen op het strand getrokken. Ze werken naar elkaar toe en na ruim een half uur ligt de vangst op het strand. Helaas is het niet veel voor al het zware werk. Savonds weer heerlijk gegeten bij Rice &Curry, allebei een flinke vis met frietjes en salade. De eigenaresse doet er alles aan om het de klanten naar de zin te maken. Vandaag kregen we een schaaltje fruit toe. Je schaamt je bijna om af te rekenen :2100 lkr, dat is €11'50 inclusief. een literfles water.. Je zou bijna denken dat het menske haar winst weggeeft. En als ze dan fooi krijgt heeft ze een glimlach van oor tot oor.