Naar Habarane

30 maart 2018 - Habarana, Sri Lanka

Gisteren hebben we niets gedaan, alleen aan het zwembad gelegen. Even de huid wat rust geven want hier op het strand gaat het wel erg hard met de zon, ook al zitten we steeds onder een parasol. Niet verbrand hoor, maar toch ff rustig aan. Vanochtend zijn we met de tuktuk van Uppuveli naar Habarane gereden, een kleine 85 km, maar omdat de chauffeur rustig reed, hebben we er toch ruim twee uur over gedaan. Het hotel ligt op een groot terrein met allemaal bungalows. Er lopen hier hagedissen, eekhoorns en mangoesten, het zijn wilde dieren en mogen niet gevoerd worden. Na even opgefrist te zijn aan het zwembad (nou ja opfrissen.. Het water is heel warm) lopen we naar het dorp. Daar wat gegeten en gedronken en vervolgens voor morgen een safari geboekt. Op zoek naar olifanten. Het schijnt dat ze momenteel in Kaudula nationaal park zijn. Ze trekken rond door een van de drie parken bij Habarane. In augustus trekken ze allemaal naar Minneriya Np, daar is de beroemde gathering. Lijkt me een prachtig gezicht al die olifanten bij elkaar, maar tja, dat maken we dus niet mee. Eerst maar eens kijken of we ze morgen kunnen vinden.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade