een rare dag met een mooie afsluiting

6 april 2018 - Kataragama, Sri Lanka

Vanochtend zouden we om 9 uur vertrekken naar Tissamaharama. Een chauffeur die in het hotel verbleef zei dat hij daar vandaag ook heen moest met twee andere toeristen. We kunnen met om 10 uur ook met hem meerijden. Prima dan doen we dat. Het andere stel was echter niet zo vlot en tegen half 11 vertrekken we. Als we 2 minuten gereden hebben stoppen we bij het bord dat richting het pad naar de Nine Arch Bridge gaat. Het andere stel stapt uit en gaat met een van de chauffeurs richting het pad. Van de andere chauffeur horen we dat ze een foto willen maken van de brug. Door onze ervaring van gisteren weten we dat de afdaling zeker 20 minuten duurt, eer dat zij terug zijn is het al gauw 45minuten later. we hebben geen zin om alweer te moeten wachten en zeggen de chauffeur dat hij ons maar terug naar het hotel moet brengen en dat we zelf ander vervoer regelen. Zo gezegd zo gedaan zijn we dan tegen 11 uur met een andere taxi op weg naar Tissamaharama. Als we daar bij het hotel aankomen (dat we gisteren geboekt hebben bij booking.com) blijkt het gesloten. We bellen naar het contactnummer van het hotel, maar krijgen gee gehoor. Omdat we toch een overnachtingsplaats nodig hebben vragen we de chauffeur door te rijden naar een hotel in Kataragama. Als we er bijna zijn belt de eigenaar van het gesloten hotel en zegt dat hij wel open wilt doen. Nou dat hoeft niet meer, we zijn er klaar mee. Bij het hotel in kataragama hebben we meteen een safari geboekt en binnen een half uur zijn we met de jeep op weg naar Yale nationaal park. We zien herten, krokodillen, buffels, mooie vogels,wilde zwijnen, pauwen, olifanten, waaronder een mannetje en dan gelukkig ook een luipaard. Daarvoor waren we naar hier gekomen. Het luipaard zit bovenop een rots en na een poosje komt hij de rots afgelopen. De foto's konden we niet zo goed inzoomen, maar op de videocamera is hij duidelijk te zien. Wauw wat een mooie beloning is dit. Tijdens de terugweg uit het park zagen wij nog een olifanten wat zwijnen even gestopt om te filmen en foto’s te nemen, toen wilde de chauffeur de jeep omkeren op dat moment kwam een andere olifant vanuit de bosjes op ons af gestormd de chauffeur reed snel achteruit en bleef de olifant staan, dat was even schrikken.Dus, zo vervelend dat het begin van de dag was zo spannend en prachtig is het einde ervan