Naar de oude stad van Anuradhapura

24 maart 2018 - Anuradhapura, Sri Lanka

Vanochtend zijn we met een tuktuk naar de tempels van de oude stad van Anuradhapura gereden. Er staan veel stupas en tempels met buddhabeelden. Ook zijn er ruïnes van oude kloosters en paleizen Er zijn erbij van 900 jaar voor Christus. Bij een van de tempels is een ceremonie, die ieder weekend plaatsvindt. Enkele muzikanten lopen voorop en zij worden gevolgd door een lange rij mensen die een vlag dragen. Als je de vlag aanraakt brengt dat geluk. Ze lopen een rondje om de tempel en dan wordt de vlag over gedragen aan monniken
Het is een mooie plek die oude stad, maar na 5 uurtjes houden we het voor gezien, want het is erg warm en er is nergens een schaduwplek. Onze voeten branden van de hete stenen, want bij de tempels moeten de schoenen uit. Eigenlijk hadden we sokken aan moeten doen, maar dat is achteraf. Toen we bij het hotel kwamen was er een bruiloft. De bruid in het rood, zoals dat hier de kleur is voor het huwelijk. Er is muziek (staat precies onder onze kamer) en wie weleens in Azië is geweest weet hoe dat klinkt :Hard!!
Dat zal wel een latertje worden vanavond. We maken in elk geval een Sri Lankaanse bruiloft mee.

1. Edwin Hendriks:
    24 maart 2018
    Leuke om te lezen
  2. Levi:
    25 maart 2018
    En hoe is het daar
  3. Leo:
    25 maart 2018
    Hoi knappe vent, leuk van je te horen. Het is hier best mooi. We hebben veel mooie oude tempels gezien. Het eten is wel erg spicy 🌶🌶🌶🌶 maar ook heel lekker, gewoon om wat minder pepers vragen 😂😂 het hotel heeft een fijn zwembad, dus kunnen we lekker afkoelen. Groetjes opa en oma.