Kaudula nationaal park bij Habarane

31 maart 2018 - Habarana, Sri Lanka

Vanmiddag zijn we met een jeep naar Kaudula nationaal park gereden. Volgens de chauffeur zouden de olifanten zich in dit park ophouden. Tijdens de rit door het park kreeg de chauffeur enkele telefoontjes van collega chauffeurs. Ze houden elkaar op de hoogte van plekken waar olifanten te zien zijn. Na even rijden komen we bij een groot meer. Op het grasland staat een grote kudde olifanten te grazen. Uit het bos komen op verschillende plekken kuddes olifanten gelopen. Alles bij elkaar te wel meer dan 200 (ik denk dat we bijna net zoveel foto's ervan gemaakt hebben haha) Het is fantastisch om ze hier in het wild te kunnen zien. Iedere kudde is een familie, met alleen vrouwtjes met jonge olifanten. De kleintjes mogen vrij rondlopen, maar wanneer ze in de buurt van de jeeps komen worden de kleintjes ingesloten door moeder en tantes. Soms komt een olifant naar de jeep om te laten weten dat we op afstand moeten blijven. Ze spreidt dan de oren even uit, maar loopt daarna rustig langs de jeep. Een keertje moeten we een stukje achteruit, omdat een olifant recht op de voorkant van de jeep bleef lopen. Het was een hele bijzondere belevenis. Nu ff het stof afspoelen, want onderweg was het ook een beetje zandhappen. We hebben ook filmpjes gemaakt, waarvan ik er een op de reislog zal zetten. Op dit moment lukte dat nog niet. Ik probeer het later nog.

1. Larry, Kim, Noa en Kiki:
    2 april 2018
    Heel gaaf die olifanten zeg..!! Dat filmpje zien we nog wel😜
  2. Leo:
    3 april 2018
    Het filmpje staat er al op. Het staat onder het kopje video's 😎🤗