Naar de rotstempel van Dambulla

1 april 2018 - Habarana, Sri Lanka

Vanochtend zijn we met de tuktuk naar Dambulla gereden
Een kleine 21km. We willen de rotstempel gaan bezoeken
Volgens diverse reisforums is de klim gemakkelijk, met een goede trap
Dat klopt wel, ze hebben er niet bij verteld dat het erg veel treden zijn. Maar goed het luie zweet is er dan wel uit. In de tempel staan veel buddhabeelden en er zijn mooie fresco's aan de wanden en de plafonds
. Dat het een toeristische trekpleister is, is wel duidelijk want het is erg druk. Na de tempel stoppen we nog even bij het instituut voor buddhisme om foto's van de buitenkant te maken. Inmiddels is het over twaalven en dus tijd om te zwemmen. Dus terug naar het hotel en onderweg nog transport geregeld voor morgen als we naar Kandy gaan. Van opfrissen in het zwembad is geen sprake, de zon staat er al de hele ochtend op en het water is warm. Als we later in de middag over het terrein van het hotel lopen zien we een reuze eekhoorn, hij knabbelt rustig op fruit en stoort zich niet aan ons. Een eindje verderop zien we enkele langoeren, ook zij blijven rustig zitten als we er langs lopen. Er zijn ook veel kleine eekhoorns en makaken, die niet agressief zijn. De dieren zijn hier wel aan de mensen gewend. Alles bij elkaar weer een hele leuke dag gehad. Straks ff douchen en aanschuiven aan het zeer uitgebreide dinerbuffet.

Fotoโ€™s

1. Robin:
    1 april 2018
    Die eekhoorn is teminste nog de moeite om satรฉ van te maken haha. Daar haal je wel 4 stokjes uit ; ). Grtjes x
  2. Kiki:
    2 april 2018
    Fijne vakantie opa en oma ๐Ÿ˜๐Ÿ˜œ๐Ÿคช๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜‚
  3. Leo:
    2 april 2018
    Zou dat smaken Robin haha. We houden het maar bij nasi en curry. Smaakt prima, maar ze gebruiken wel erg scherpe pepers
    Groetjes aan iedereen en Kiki, dank je wel schatje. ๐Ÿ˜˜๐Ÿค—