Via de toeristische route naar Ella

4 april 2018 - Ella, Sri Lanka

Vanochtend zijn we om 8 uur vertrokken vanuit Kandy. Wil je hier niet vast komen te zitten in het drukke verkeer dan moet je vroeg op pad. Zelfs nu duurt het al een half uur voor we Kandy uit zijn. We rijden via Nuwara Eliya naar Ella. Dit is een langere route maar je komt dan wel door het mooie berglandschap. Onderweg maken we verschillende stops om foto's te maken. Een stop bij een theefabriek ontbreekt natuurlijk ook niet. We krijgen een rondleiding door de fabriek en daarna mogen we de verschillende theesoorten proeven. Commercieel natuurlijk, maar toch wel leuk. Nog een doosje golden tea gekocht, want die smaakt lekker en wordt niet geëxporteerd. Om half vier komen we vervolgens aan een Ella. Het is een klein dorp, ook in de bergen, maar het ligt lager dan Nuwara Eliya. Er zijn hier veel toeristen en met de vele restaurants en winkeltjes ziet het er gezellig uit.. Ons hotel lijkt meer op een guesthouse, maar de kamer en badkamer zijn heel schoon. Goed voor twee nachtjes. Savonds hebben we heerlijk gegeten bij Chill restaurant. Wat een leventje hé, rondtoeren, eten, slapen, eten en weer wat rondkijken 👍😎

1. Larry, Kim, Noa en Kiki:
    6 april 2018
    Ik zie het al, echt afzien daar... veel lopen, veel eten, vreselijk😂
  2. Leo:
    8 april 2018
    Valt niet mee hoor en wat dacht je van een vol bord garnalen voor € 5. Noa dat is iets voor jou hè 💋💋