dag 10 Tuk Tuk

13 juni 2012 - Simanindo, Indonesië

Vandaag hebben we een luie dag. In de ochtend maken we wel een wandeling langs de kust van het schiereilandje, want een beetje beweging hebben we wel nodig na zoveel dagen zitten, hangen en liggen. 'S middags zwemmen we in het meer en genieten op deze laatste dag op Samosir eiland van de zon. Niet zoveel te vertellen dus en vandaag ook geen foto 's. Daarom een beetje geschiedenis : het Tobameer is een meer in de krater van een supervulkaan. Het meer heeft een omtrek van ongeveer 250 km. In het midden ligt Samosir, een bergachtig eiland, met en afmeting van ongeveer 50 bij 125 km. De supervulkaan is 7500 jaar geleden uitgebarsten. Deze uitbarsting zorgde over de hele wereld voor verduistering van de zon, met als resultaat dat de ijstijd begon. Overal ter wereld zijn resten van deze uitbarsting terug gevonden. De vulkaan is nu al heel lang rustig en de Batakbevolking heeft hier een goede plek gevonden om te leven. De grond is vruchtbaar, dus kunnen ze van alles verbouwen. Het eiland is een belangrijke toeristische trekpleister geworden. Het is een fantastisch eiland om een paar dagen te verblijven.
Vanavond is er in het hotel een bbq en een Batak dansvoorstelling, dat beloofd dus weer een leuke avond te worden. Nog even genieten hier en dan morgen op weg naar Padang.

1. Renate:
    13 juni 2012
    Hallowa.

Hier niet rustig aan doen hoor hihihi.
    Hartstikke druk want het is weer woensdag.
    Dus zoals gewoonlijk weer de zwemlessen, maar dat gaat super.
    Als levi zo doorgaat als nu dan zal het niet lang duren voordat hij op kan voor zijn b diploma. Celine die doet het ook super dus even doorzetten en dan kan die voor haar c af gaan zwemmen. En kaylee tja die mag nog een weekje niet en dan kan ze ook weer haar best gaan doen. En jay die wilt wel maar mag nog niet.
    Vanavond is het weer nerderland dus we zijn benieuwd (we hopen wel maar denken niet)
    Maar we begrijpen uit alle verhalen dat jullie super weer hebben.
    Hier is het nog ver zoeken helaas, willen wij wat kleur op doen wordt het toch de zonnenbank vrees ik.
    Jay kan zijn duim niet met rust laten en we vragen ons ook af wanneer hij hem eraf zuigt hihihi.
    Verder gaat alles super hier maar de kids missen jullie wel elke maandag dezelfde vraag "gaan we nu weer bij opa en oma eten"?
    Dus met andere woorden voor hun duurt de vakantie te lang.
    Maar nog even en dan hebben ze zelf ook vakantie.
    Nou zou zeggen geniet ervan niet te bruin terug komen want daar kunnen wij niet tegenop met de zonnenbank

groetjes xxx van ons