dag 29, Kuta

2 juli 2012 - Kuta, Indonesië

Vandaag waren er hanengevechten bij de tempel. De hanen krijgen vlijmscherpe mesjes aan een poot gebonden. Er wordt flink gewed : briefjes van 50000 en 100000 rph worden ingezet op de hanen. Het gevecht duurt soms slechts een halve minuut. En dan wordt er opnieuw grof ingezet op de volgende wedstrijd. Hier wordt niet gekeken naar dierenleed: dit hoort bij de cultuur en de haan die verliest is gewoon eten.
Vanmiddag hebben we aan het zwembad gelegen, nog even genieten. Leo heeft voor vanavond bij Diny een vis besteld. Diny heeft een kleine warung (eethuisje) tegenover het hotel. Enkele jaren geleden had zij een wasserette en kookte 's avonds voor haar plezier voor gasten. Nu heeft zij alleen de warung nog. De vis wordt op bestelling gehaald bij de vismarkt in Jimbaran. 's Morgens gevangen en 's avonds op je bord, lekker vers dus. En hij smaakte heerlijk, want lekker koken kan Diny wel. We beloven om morgen voordat we vertrekken nog even afscheid komen nemen. Ja morgen om deze tijd zitten we al in Singapore.

1. Edwin Hendriks:
    2 juli 2012
    jah gow gaat het snel wij zijn nu zelf met onze vakantie bezig kwamen jullie robin nog tegen in de stad zaterdag. grtjs Edwin
    als ome leo een kaar ga schieten in ons dorp kan je natuurlijk wel af laten gooien door ome leo wel even een belletje kom je niet voor niks grtjs edwin en de rest