dag 11 Op weg naar Bukittingi

15 juni 2012 - Bukittinggi, Indonesië

Ik zie dat het veslag van dag 11 niet op de log staat, waarschijnlijk is de wifiverbinding verbroken terwijl ik aan het schrijven was. Dan beginnen we opnieuw : de Batak dansvoorstelling van gisteren avond was leuk. Een muziekgroep met traditionele Batak instrumenten, 3 zangers en 3 danseressen. Vanochtend liep de wekker om 6 uur af, snel douchen, ontbijten en om 7 uur met de boot naar Parapat. W hebben een travel geregeld, dat is een taxi voor maximaal 7 personen. Je betaald een vaste prijs voor de taxi en de kosten worden gedeeld door het aantal reizigers. We reizen met een Pools stel. De Poolse knul voelt zich knap beroerd , hij heeft van de magic mushroom gesnoept en dat is hem slecht bekomen. We laten hem achter in de taxi zitten, zodat hij rustig zijn roes kan uitslapen.De taxichauffeur staat ons bij de haven al op te wachten. Na ongeveer 10 minuten rijden begint de ellende: vlak voor ons valt een kind, die achterop een brommer zat, net achter het achterwiel van een vrachtwagen. Gelukkig staat hij snel op en de geschrokken vader tilt het huilende kind op de brommer en rijdt verder. Onze chauffeur rijdt als een gestreste coureur : gassen, abrupt remmen, links en rechts inhalen en continue claxoneren. Hij kan er niet tegen wanneer we achter een auto rijden. Wist je dat er op een 2 baans weg met doorgetrokken streep best een vrachtwagen en 2 personenauto,s (iincl. tegenliggers) kunnen rijden en dat er ook nog een brommer tussen kan als het moet? Wanneer er een opstopping van een paar auto 's is kun je ook inhalen over de zanderige berm, vlak langs de huizen!!! leo zit voorin naast de chauffeur en krijgt het wat betreft stress aardig voor zijn kiezen met deze rijstijl. Ik besluit maar niet meer vooruit te kijken. Plotseling zie ik door de zijruit het gezicht van een man, op enkele cm 's van de ruit. Ik schrik me rot en mijn hart klopt in mijn keel: die man stak over zonder uit te kijken. Na 4,5 uur komen we aan bij het vliegveld van Medan. Pff zijn wij even blij dat we naar Padang vliegen en dat we niet 2 dagen over land met een dolle chauffeur in idioot verkeer naar Padang hoeven te reizen. Onze vlucht heeft vertraging en om half 6 stijgen we op. 50 minuten later zijn we in Padang. We nemen een taxi naar Bukttingi, dit is 2,5 uur rijden. Deze keer met een chauffeur die gelukkig rustig aan doet. Om 21.30 uur checken we in bij het hotel. Nou dat was me het dagje wel, we zijn moe en duiken onder de wol (een laken is voldoende hier) vandaag geen foto,s : de beeldeeen flitste ons te snel voorbij hihi. Selamat tidur (wel te rusten)