Een rondje om het meer en een dansshow

3 april 2018 - Kandy, Sri Lanka

Vanochtend hebben we nadat we eerst vervoer naar Ella voor morgen geregeld hadden, een rondje om het meer van Kandy gelopen. We komen diverse grote varanen tegen die aan het meer leven. In de bomen hangen grote vleermuizen en er zit ook een pelikaan in de boom. Een oudere man verteld ons dat er vanavond een speciale dansshow is omdat de president naar de stad komt. Ook komen er monniken uit diverse landen naar de tempel van de tand. Het gebied vanaf de tempel tot het cultureel danscentrum is dan afgesloten voor locals. We kopen alvast twee toegangskaartjes en de man beloofd goede stoelen voor ons te reserveren. En inderdaad als we laat in de middag bij de dansshow aankomen zijn er op de eerste rij stoelen voor ons. Prima plek. De show zelf stelt weinig voor, maar het lopen over vuur is wel spectaculair. Na een uurtje is de show voorbij. Tijd om iets te gaan drinken. We vinden een leuke stek op de 5e verdieping van the skylounge. Het ziet er zo goed uit dat we besluiten meteen maar wat te eten. Daarna nog even langs de banketbakker voor de nodige zoetigheid bij de koffie vanavond.