28 en 29 mei Hanoi

29 mei 2013 - Hanoi, Vietnam

We zijn inmiddels aangekomen in Hanoi en zitten in een hotel in het old quarter. Lekker druk, maar wel leuk. Veel winkeltjes en restaurantjes. Ieder straatje heeft zijn eigen handelswaar, zo is er een schoenenstraat, een kledingstraat, een massagestraat en wij zitten in de zilverstraat. Vanochtend zijn we naar het mausoleum van Ho chi min geweest. Er stond een lange rij mensen die naar binnen wilden, maar het ging allemaal nog al vlug, gewoon langzaam doorlopen. Overal staan bewakers die best imponerend overkomen. Je mag geen petje op,de schouders moeten bedekt zijn, je mag niet praten en binnen geen foto's maken. Vervolgens zijn we naar het legermuseum gegaan en hebben de Vietnamese kant van het verhaal over de oorlog gezien. We hebben nog 3 dagen om een beetje te shoppen (dat lukt hier wel) en dan is het weer tijd om in het vliegtuig te stappen. We hebben weer en fijne vakantie gehad en zien er weer naar uit om de kleinkinderen te zien.