22 en 23 mei, van Cambodja naar Vietnam

23 mei 2013 - Hoi An, Vietnam

Jullie hadden nog een paar foto's van Cambodja van ons tegoed, die staan er inmiddels op.
Woensdag zijn we vanuit Siem Reap naar Danang gevlogen. Na een taxiritje van ongeveer een half uurtje kwamen we aan bij ons hotel in het oude gedeelte van Hoi An. We hebben een mooie kamer op de benedeverdieping en het zwembad ligt precies voor onze kamer, zo vanuit het bed het zwembad in (wel oppassen met slaapwandelen haha). We hebben het stadje een beetje verkend, het is veel drukker dan 2 jaar geleden en er zijn veel meer restaurantjes en winkeltjes. Overal is men in de weer om lampionen op te hangen want morgen is het full moon. Donderdagavond zijn wij dan ook naar de rivier gegaan, want dat is de plaats waar je moet zijn voor het full moon feest. Overal worden kaarsjes  die in een bakje staan verkocht. Deze drijvende kandelaartjes worden in de rivier gezet en drijven dan met de stroming mee. Het plaatsen van zo' n kandelaartjes moet geluk brengen. Tegen 19.00 uur moet overal in het oude gedeelte van de stad het elektrisch licht uit en mogen alleen de lampionen branden. Dit ziet er gezellig uit en op de rivier zie je in het donker de drijvende kandelaartjes. Het is ontzettend druk en voetje voor voetje gaan we naar een restaurantje om wat te eten en te drinken. Het is nog steeds heel warm en benauwd, dus besluiten we om morgen naar het strand te gaan. xxx

1. Robin:
    24 mei 2013
    Dat ziet er idd gezellig die lampionnetjes. Ik ga wel werken whaha. Grtjes xxx
  2. Anita:
    24 mei 2013
    Kunnen jullie niet wat van de warme deze kant uitsturen want hier is het kl...... weer