20 en 21 mei, nog meer tempels

21 mei 2013 - Siem Reap, Cambodja

Om half acht stappen we in de tuk tuk voor een rit van 40 minuten, volgens de chauffeur, naar de Banteay Srei tempel. Nna anderhalf uur komen we er aan, tja de inschatting van Aziaten mbt afstand en tijd is toch anders dan die van ons haha. Banteay Srei is een kleine tempel die in heel goede staat is. Er zijn mooie onbeschadigde reliefen van Shiva. Nadat we alles gezien hebben rijden we naar het landmijnenmuseum. De eigenaar heeft tijdens het regime van Pol Pot als kindsoldaat veel mijnen moeten plaatsen. Nu hij ouder is is zijn geweten gaan knagen en ruimt hij dagelijks onontplofte landmijnen. Als souvenier nemen we 2 t-shirts mee. Dan gaan we op weg naar de Bantey Samre tempel, ook klein, maar de moeite waard. De temperatuur is wweer flink gestegen dus tijd voor pubstreet en lekkere baguettes met tonijnsalade bij red piano. Na een frisse douche (doen we wel 3 x per dag) gaan we eten bij bbq triangle, een foodcourt op straat, maar met het lekkerste eten. De vogende ochtend willen we met de ballon opstijgen om Angkor vanuit de lucht te zien. Er staat echter teveel wind en de ballon stijgt daarom niet op. Dan maar naar de Bakheng tempel, die bovenop een berg ligt en van waar uit Angkor ook van bovenaf te zien is. Het is even klimmen, maar eenmaal boven hebben we een fantastisch uitzicht. We gaan ook nog even naar Angkor om te kijken of het 2e e 3e terras vandaag wel open zijn. We hebben geluk en kunnen nog een paar mooie foto's maken. Ook vandaag is het bloedheet, dus op tijd terug om lekker op te frissen en een haapje te gaan eten. De koffers worden weer ingepakt, want morgen om 8.30 uur vliegen we naar Vietnam.