Ubud

15 juli 2019 - Ubud, Indonesië

Gisteren zijn we naar de markt in Ubud geweest en hebben goed geshopt.  Je kunt hier prima afdingen. Wanneer je de prijs die je bent overeengekomen betaald dan slaat de verkoopster een paar keer met de bankbiljetten op de overige koopwaar,  dit is voor geluk.        ' s avonds zijn we naar restaurant Nomad gegaan om Bali tapas te eten. Het was weer heerlijk.  Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt.  Na het ontbijt zijn we met de auto eerst naar een koffieplantage gereden en hebben daar gezien hoe de koffie groeit en gebrand wordt. Ook de koffie luwak van de civetkat hebben ze hier.  Het dier eet koffiebonen en nadat hij ze heeft uitgepoept wordt de koffie gebrand.  Het is de duurste koffie die er is.  vervolgens kregen we de mountainbike en gingen we bergafwaarts fietsen door authentieke dorpjes en rijstvelden.  Tijdens de rit begon het te regenen en we werden aardig nat.  Bij een van de stops heeft onze chauffeur (hij reed mee als "bezemwagen") regenjassen voor ons geregeld.  Dat scheelde in de kou.  Kort daarna stopte het gelukkig met regenen.  Het was een leuke tocht waarbij we ook een school bezochten en Noa en Kiki gevoetbald hebben met de kinderen.  Na de lunch was het tijd voor de Bali swing.  Larry en Noa hebben geziplined over de rijstvelden en Kiki heeft geschommeld,  ook boven de rijstterrassen.  Kiki heeft in het birdnest gezeten,  dat leverde mooie foto's op.

​​​

1. Edwin Hendriks:
    15 juli 2019
    Restaurant Nomad eentje om te onthouden .

veel plezier