Tirta Empul

17 juli 2019 - Ubud, Indonesië

Larry, Kim en de kinderen zijn vandaag naar Tirta Empul geweest. Deze hindoeïstische tempel uit 962, ligt op een half uur rijden van Ubud. Het heilige water dat uit de nabijgelegen bron komt is bedoeld voor reinigingsrituelen. Gekleed in Sarong ga je het waterbasin in naar de eerste waterstraal en laat vervolgens het water over je heen stromen. Dan ga je naar de volgende waterstraal en herhaalt het ritueel.  Je gaat op deze manier langs alle waterstralen m.u.v. de laatste drie, want die behoren tot het kwade. Het heilige water zou kwade geesten kunnen verdrijven, voorspoed brengen en de geest reinigen. Ook zou het mensen kunnen genezen van allerlei ziektes.   Leo en Netty zijn hier al eerder geweest en wandelen vandaag wat in Ubud.  In de middag zwemmen de kinderen nog wat in het zwembad.  Het is frisjes vandaag, maar dat deert hun niet.  De reistassen zijn inmiddels ingepakt want morgenochtend worden we om 09.00 uur opgehaald voor onze rit en overtocht naar Nusa lembonang.