Olifanten wassen in Thangkanan

8 juli 2019 - Bukit Lawang, Indonesië

Om 5 uur vanochtend liep de wekker af.  We moeten vandaag vroeg op pad naar Thangkanan. Kim is de hele nacht misselijk geweest en ook Noa voelt zich niet zo lekker. Beiden besluiten in het hotel te blijven.  Een verstandige keus waar het is een erg hobbelige rit van 2,5 uur. We kunnen hun met gerust hart in het hotel laten,  want ze zijn in goede handen bij de moeder van Bob, de eigenaar. (zij hebben regelmatig bij hun gecheckt hoe het ging en gemberthee gebracht).  In Thangkanan aangekomen zien we een kudde olifanten met mahoud de rivier oversteken. Als ze aan onze kant van de rivier zijn gaan ze op hun zij in het water liggen.  Wij krijgen borstels om de olifanten te wassen.  Kiki vindt het erg leuk en poets er goed op los.  Na afloop krijgt zij van de olifant een kusje en een olifantendouche.  Met water uit zijn sleurf spuit hij haar nat.  Vervolgens zijn we naar de cold en hot springs gereden om te zwemmen. Het ene deel van deze rivier heeft koud water en het andere deel warm water.  Op een rots zit een groep makaken.  Tegen 13.00uur zijn we terug in het hotel,  tijd om te zwemmen.  Noa is weer opgeknapt en gaat samen met Kiki zwemmen.  Kim is nog niet helemaal de oude en blijft nog in de kamer met de koele airco.  Hopelijk voelt ze zich snel beter.  Morgen vliegen we naar Yogjakarta.

1. Edwin Hendriks:
    8 juli 2019