Jungle trek

7 juli 2019 - Bukit Lawang, Indonesië

Voorzien van voldoende flesjes water vetrekken we om 09.00 uur met twee gidsen de jungle in. Al snel zien we enkele Silver apen in de bomen.  Even later komen we een Orang Utang tegen, die prachtig poseert voor een foto.  Kim heeft er een hele mooie foto van kunnen maken.  We zien ook de Thomas leaf aap en Makaken.  Onderweg maken we een stop om wat fruit te eten. Volgens de gids komen de apen op de geur van het fruit af, maar helaas er komen er geen.  Totdat de gids ons opeens waarschuwt dat we snel door moeten want er is een agressieve Orang Utang vlakbij.  Terwijl wij doorlopen houdt hij het dier op afstand.  Daarna zien we nog twee Orang Utangs met een baby.  Het was dus een prachtige tocht.  Het zweet drupt van ons na al dat klimmen en klauteren.  We zijn dan ook blij dat we bij de rivier aankomen en kunnen afkoelen.  We moeten de rivier lopend oversteken want de tubingbanden liggen op de andere oever.  Stap voor stap over glibberige stenen bereiken we de overkant en stappen in de aan elkaar gebonden tubingbanden.  Een super leuke tubingtocht door de rivier frist ons lekker op.  Vlak voor ons hotel kunnen we uitstappen. 'smiddags zijn Kim Noa en Netty naar het weeshuis geweest.  We werden hartelijk ontvangen door Saskia een Nederlandse die hier een weeshuis runt.  Ze laat ons de verschillende vertrekken zien en vertelt over haar werk.  Ondertussen is Kiki aan het zwemmen in de rivier.  Ze heeft een Indonesisch vriendinnetje, Dewi,  en ze kunnen samen leuk spelen.  En vraag niet hoe maar ze begrijpen elkaar prima 😂😂. Het was een fantastische dag.  Morgen vroeg op want dan gaan we naar de olifanten in Thankanan

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl