dag 2: Nias, Sorake beach

5 juni 2012 - Nias, Indonesië

Wat gezellig al die berichtjes van het thuisfront. We hebben 4 dagen op Nias gezeten en hadden daar geen internet, dus hier een update. Dinsdag zijn we van Medan naar Guning Sitoli op Nias gevlogen.Toen we daar aankwamen stond onze chauffeur ons al op te wachten. Na ruim 3,5 uur rijden waren we bij Shady Palm beach, onze accomodatie aan Sorake beach. Het was even wennen tussen de backpackers, maar het ijs was snel gebroken, allemaal gezellige mensen die naar hier zij gekomen om te surfen. De golven hier zijn 3 tot 4 mtr hoog en breken met een donderend geluid op het rif. Sinds de tsunami van 2004 en de aardbeving van maart 2005 is het koraalrif 1,5 mtr omhoog gekomen en ligt boven water, slechts bij vloed komt het een paar cm onder water te staan. Je kunt je eigenlijk niet voorstellen hoe het kan dat binnen enkele minuten de grond 1'5 mtr omhoog komt. Erika de vrouw van de eigenaar van de losmen vertelt dat ze tijdens de aardbeving niet konden lopen zo hevig ging het te keer. De beving duurde 10 minuten. Er is 1 hotel, maar dat staat er nog steeds heel verwaarloosd bij. Verder zijn er zo`n 15 losman. Die van ons was goed, schone kamer met eigen badkamer (mandi toilet en douche). Wanneer je wilde douchen moest je wel vragen of ze het water wilden aansluiten,want dat werd steeds weer afgesloten. Vanaf het balkon (met hangmat) keken we recht op het surfpoint en zagen de surrfers in actie. Deze dag hebben we verder alleen geluierd op het balkon, want we hebben allebei een beetje last van jetlag.

1. Edwin Hendriks:
    8 juni 2012
    leuk weer wat te horen zo te horen heel mooi wel apart van dat rif ja.
    ik hou het wel bij krijg een mailtje als je er wat op zet vandaar dat ik zo snel kan reageren.
    grtjs vanuit Rucphen.
  2. Levi:
    8 juni 2012
    hoi lieve opa en oma ik zit bij mama kus levi hoe gaat het met julie?dikke kus levi.