zonnen en zwemmen

7 november 2015 - Batu Layar, Indonesië

De lucht is inmiddels een stuk helderder. Er zit nog steeds as in de lucht maar minder dan eergisteren. Wanneer je aan een tafel gaat zitten moet je eerst de stoel en tafel afvegen, je ziet dan dat er nog steeds as naar beneden komt. Het is heel fijn, zoals poedersuiker. Het zwembad wordt ook regelmatig schoon gemaakt omdat er as op de bodem ligt. Op zich hebben wij hier het minste last, want de aswolk zit hoog en waait over ons heen. We hebben hier het recept gekregen van een lekkere tomatensambal, niet te scherp en een klein beetje zoet. Als je het ook eens wilt proeven dan ga je als volgt te werk. Je hebt nodig: 10 kleine chilipepers (die zijn scherp) 5. Lange chilipepers (zijn zoet) 3 verse tomaten (of meerdere malen kerstomaatjes, die geven een goede smaak) 1. Theelepel trass 5. Tenen knoflook 4. Sjalotten 4. Lepels olie doe een beetje olie in een pan endoe alle ingrediënten erin. Je bakt het op een laag vuur net zolang totdat de geur er vanaf komt Dan alles uit de pan halen en fijn malen in een blender Daarna alles terug in de pan doen en even kort, op een laag vuur bakken.
Tijdens het bakken voeg je suiker naar smaak toe. Lekker hoor