Fietsen van gunung batur naar Ubud

11 november 2015 - Ubud, Indonesië

Gisteren avond viel de regen met bakken uit de lucht en niet zomaar eventjes, maar uren aan een stuk. We zaten in een restaurant en hebben daar gezeten tot de regen iets minder werd en zijn toen snel naar ons hotel gelopen. Vannacht bleef het nog lang stevig onweren. De mensen hier zijn blij want het heeft 5 maanden niet geregend. Vanochtend kwam de zon er door, gelukkig want we hebben een fietstocht geboekt. We rijden met de auto naar gunung batur en gaan dan met de fiets afdalen. Als we bij batur aankomen begint het te regenen. Gelukkig heeft de gids voor regenjassen gezorgd. Na enige uitleg en met een helm op vertrekt ons groepje van 6man. We rijden door authentieke dorpjes en langs mooie rijstvelden. Jammer dat het blijft regenen, maar we hebben wel plezier. Tijdens een bezoek aan een Balinees huis krijgen we een muzikale ontvangst. We vervolgen de tocht en komen langs veel tempels waar ceremonies zijn. Vandaag vieren ze hier de donkere maan. De gids geeft goed uitleg over de cultuur en de natuur. We bezoeken ook een kofieplantage waar de beroemde koffie luwak wordt geteeld. Na de toch lunchen we bij de gids thuis. Drie meisjes voeren een Balinees dansje voor ons op. Hoewel we kletsnat zijn van de regen hebben we toch genoten van deze leuke dag.