shoppen en luieren

10 november 2015 - Ubud, Indonesië

Gisteren hebben we wat rond gelopen op de markt in Ubud, wierrook en 2 paar slippers gekocht. Bali tapas gegeten en verder van terrasje naar terrasje . Vanochtend via jalan monkey forest met zijn vele winkeltjes gelopen en wat kom ik daar tegen... een nieuw reisasbakje. Meteen gekocht want die van mij ben ik verloren tijdens de treinreis van Yogjakarta naar Malang. In de trein mag je niet roken maar soms blijft de trein een tijdje stil staan op een station. Er is namelijk maar enkel spoor en op de stations dubbel spoor. Als er een tegemoet komende trein aankomt dan moet je op het station wachten want alleen daar kan de trein passeren. Tijdens een zo'n stop gaan de rokers naar buiten, ik ook natuurlijk. In de deuropening zag ik dat er geen perron was en de afstand naar de grond was flink. In de deuropening roken mocht niet van de conducteur dus dan maar er uit, ja dat sigaretje hé.... Toen ik eenmaal naast de trein stond zag ik pas hoe hoog hij was, de vloer van de deuropening was op mijn ooghoogte. Oeps hier kom ik nooit meer in dacht ik, maar nu ik er toch uit ben eerst maar een sigaret opsteken. Netjes de as en de peuk in mijn handige reisasbakje gedaan en toen eens gekeken hoe ik het beste terug in kon stappen. Ongeveer 15 cm onder de deur was een kleine opening die als trede gebruikt kon worden en aan weerszijden van de deur zaten beugels. Daar kon ik met mijn handen wel bij, toen de voet omhoog naar schouderhoogte en ik kon net bij de trede komen en met mijn armen mijzelf omhoog gehesen. Gelukt, alleen het asbakje dat ik in mijn broekzak had gedaan ben ik toen waarschijnlijk verloren. Balen want het was erg handig voor onderweg. Maar nu heb ik er dus weer eentje.... laat de treinen maar komen, ik let de volgende keer goed op haha

1. Edwin Hendriks:
    10 november 2015
    Haha ja die rokers ik herken het van anita. Lol
    Weer leuk die reis verslagen leuk om te lezen .