mehrangarh fort in jodphur

22 juni 2016 - Khairwa, India

Vroeg in de ochtend, ivm de warmte, zijn we naar het fort in jodphur gegaan. Met de lift naar boven en te voet omlaag. En weer was het prachtig wat we te zien kregen, de architectuur, draagstoelen voor op de olifanten kanonnen en wapens. Daarna hebben we geluncht in het hotel. Vervolgens zijn we naar Dera Khairwa gereden, een tochtje van 2,5uur door voornamelijk woestijngebied. In dera khairwa slapen we in een paleis van 300 jr.oud. De prins woont er nog steeds en zit aan de receptie. Hij moet dus werken :hier is het niet so good to be the King. . Het is een afgelegen plattelandsdorpje. Meteen bij binnenkomst zagen we Indiase vrouwen water halen bij een waterput. Prachtig gekleed zijn ze. Toen we een wandeling door het dorp maakten liepen de kinderen mee en iedereen wilde op de foto. Het zijn erg vriendelijke mensen, ze zwaaien en groeten allemaal. Wat een leuke wandeling was dit en wat een mooie foto's hebben we kunnen maken. (alleen de telefoon van Netty kan niet zo goed tegen de hitte en soms is de witbalans weg. Nou ja thuis een beetje fotoshoppen. Komt helemaal goed.