dag 3 Nias, Bawomatoluo

6 juni 2012 - Nias, Indonesië

Het heeft de hele nacht hard geregend, maar vanochtend is het droog, wel een beetje bewolkt. Even vragen of de douche aan kan en daarna lekker ontbijten. Om 10 uur zijn we achterop de brommer gestapt van Erik (werkt in de losmen) en zijn vriend en zijn naar Bawomatoluo gereden. Bawomatoluo is een oud dorp in de bergen. Hier staan nog authentieke huizen van de Nias bevolking. Een oude traditie is het steenspringen. Een man springt met de voeten voorwaarts over een 2 mtr hoge steen, een knap en gevaarlijk stukje sport. Om dit te kunnen zien moet je wel 150000 rph betalen ongeveer 15 euro. We hebben ook de traditionele oorlogsdans gezien, normaal moet je hier ook voor betalen, maar we hadden geluk. Er was namelijk een filmploeg uit Jakarta die hier een soap kwam opnemen. Voor hun werd de oorlogsdans 2 keer uitgevoerd, wij hebben daar mooi van kunnen mee genieten. De bevolking is, zoals op heel Nias heel vriendelijk, ze groeten en zwaaien steeds en lachen voortdurend. Tegen 1 uur zijn we terug gereden naar de losman om te lunchen. 'S middags een beetje langs het "strand " (dood koraal) gewandeld en verder die dag met een boek in de hangmat gelegen. Wat een leven he hihi