Het reisplan aangepast en naar Lombok gevlogen

2 november 2015 - Batu Layar, Indonesië

Bij gunung semeru, een vulkaan die 2uur ten oosten van Malang ligt zijn er inmiddels ook bosbranden. Wij waren eigenlijk van plan om verder naar Oost java te gaan, maar passen nu maar ons reisplan aan en kopen tickets voor een vlucht naar Lombok.om 8 uur worden we door de travel opgehaald en rijden in 2 uur (afstand is 90 km)naar het vliegveld van Surabaya. We zouden om 13.00 uur vliegen, maar als we in het vliegtuig zitten moeten we weer uitstappen. Er is een technische storing.we moeten terug naar de wachtruimte. Niemand kan ons vertellen hoe lang het zal duren. Pas na 4 uur kunnen we weer instappen. En na een uurtje vliegen landen we op Lombok. We regelen een taxi en die brengt ons naar ons hotel in Sengigi. Op Lombok is het een uur later dan op Java, het tijdverschil met Nederland is nu 7 uur. De taxichauffeur vertelt ons dat de vulkaan Rinjani vanochtend een kleine eruptie had. Hopelijk houdt de vulkaan zich rustig, want het is een flinke jongen die Rinjani. De volgende ochtend lopen we na het ontbijt langs het strand naar het toeristen marktje. We herkennen alles nog van toen we hier 8 jaar geleden waren. We hebben zelfs dezelfde cottage in het hotel. Ik heb een strandjurkje gekocht om snel aan te doen als we naar het zwembad gaan. Achteraf blijkt het te kort te zijn, ach het is maar om ff om te slaan. Het zwembad is heerlijk en we kunnen hier lekker een beetje bruin bakken.