Tempeltour

9 april 2017 - Mrauk-U, Myanmar

Gisteren hebben we de tickets voor de boot naar Sittwe geregeld. We moeten morgen varen want daarna vaart hij even niet i.v.m. het komende nieuwjaar. Vandaag een tempeltour gedaan met een gids en per auto want het is te warm om te lopen. Nog maar net onderweg en we komen een ceremonie tegen. Er is een nieuwe monnik en dat wordt gevierd met muziek en dans. Onze gids loopt mee, ja we misten hem vanochtend al. De chauffeur wacht tot de optocht voorbij is en pikt dan de gids op. We gaan de belangrijkste tempels, die van de vijf mannen bezoeken. Voor de mensen hier zijn ze belangrijk, maar in iedere tempel krijgen we een gouden buddha te zien. We bezoeken ook een klooster, dat antieke buddhabeelden heeft. De lunch krijgen we aangeboden bij de ceremonie. Wow, aardig pittig dat eten hier. In de middag gaan we naar de tempels waar onze interesse meer naar uitgaat. In de Htukkam Trein tempel staan mooie beelden en je loopt spiraals gewijs naar boven waar een gouden buddha staat. Alweer een leuke dag gehad.

1. Anita:
    11 april 2017