Naar de treinmarkt van Mae Klong

30 april 2017 - Bangkok, Thailand

We hebben een tour geboekt om naar de beroemde Mae Klong markt te gaan. We worden om 13.00 uur door een minibusje opgehaald en rijden in anderhalf uur naar Mae Klong. De markt loopt aan weerszijden van het spoor. We hebben nog 20 minuten voordat de trein door de markt komt rijden. op het terrasje aan het spoor drinken we wat. We kunnen er niet te lang over doen, want als de trein er aan komt moet het tafeltje en de krukjes ingeklapt worden en binnen gezet worden. Wijzelf moeten tegen de muur staan want veel ruimte is er niet. Als de trein nadert worden de kraampjes ingeklapt. De trein lijkt erg groot, maar dat lijkt alleen maar zo, omdat het hier zo smal is. wanneer de de trein langzaam de markt heeft gepasseerd gaan de zeilen van de stalletjes weer omhoog en gaan de verkopers weer aan de slag. Super leuk om mee aan te maken
Onze volgende stop is de drijvende markt van Amphawa. Nog niet zo toeristisch, althans voor westerlingen, maar wel heel leuk
We hebben ruim de tijd om hier rond te lopen., wat te eten en drinken. Om half zeven stappen we in een boot die ons naar een plek brengt waar vuurvliegjes in de bomen zitten. Kleine knipperlichtjes in de bomen zijn het. grappige beestjes
Om half acht stappen we weer in het minibusje en rijden terug naar Bangkok. Voldaan van een hele leuke tour, met als hoogtepunt de treinmarkt (die kan afgevinkt worden op de bucketlist.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anita:
    30 april 2017
    Wat leuk om die trein zo te zien. Aparte belevenis
  2. J.M.P. Rombouts:
    1 mei 2017
    het zit er weer op ,een goede terugvlucht
    gr