Tempels bekijken met de e bike

14 april 2017 - New Bagan, Myanmar

Vandaag zijn we met de e bike op pad gegaan. Een e bike is hier een elektrische scooter. Wanneer we net onderweg zijn worden we al nat gegooid, Netty ving het meeste en is drijfnat. Lachen en het droogt weer snel op, tenminste wanneer je de volgende gooi kunt ontwijken . Het heeft niet geregend maar de straat staat blank: happy Thingyan. We bezoeken een paar mooie tempels en op een ervan kunnen we naar boven zodat we een prachtig zicht hebben op de vele tempels in de omgeving. De Ananda tempel, de belangrijkste in Bagan, is zwaar getroffen door de laatste aardbeving. De buitenkant is grotendeels ingepakt en binnen staat de grote Buddha in de steigers. Het is overal erg druk want iedereen hier heeft tien dagen vakantie en trekt er op uit. Een heel verschil met zes jaar geleden toen we hier waren, toen waren we de enigen die hier rondliepen. Bij de tempels was toen af en toe een vrouw die wat blikjes drinken verkocht, nu zijn er restaurants en winkeltjes bij de tempels. We rijden wat rond en als we de e bike parkeren zien we dat we recht voor het restaurant staan waar we zes jaar geleden ook gegeten hebben. "macht der gewoonte" zegt Leo . We nemen een chicken curry en die smaakt weer prima. Vroeg in de middag gaan we terug naar het hotel, tijd om het stof af te spoelen en daarna lekker zwemmen.

1. Jan en Mirjam:
    14 april 2017
    Zo te lezen is het volop genieten Nog veel plezier!
  2. Robin:
    15 april 2017
    Hey pa en ma. Wat een leuk verhaal weer om te lezen. Wordt weer eens tijd om samen op vakantie te gaan eigenlijk whaha
    Vandaag gaan wij naar Els want zij is jarig.
    Grtjes en geniet nog maar lekker.
  3. Leo:
    15 april 2017
    Dat zei ik van de week nog tegen pa, we lagen aan het zwembad en er werd muziek gedraaid
    Ik zei dat zou weer een dolle boel zijn als we hier met z'n allen zouden zijn haha