Miezerig en opnieuw kletsnat

16 april 2017 - New Bagan, Myanmar

Vandaag miezert het de hele dag. Geen weer voor het zwembad dus. We lopen wat op om ergens een terrasje te pikken voor een kop koffie. Ook vandaag staan ze weer water te gooien, het lijkt wel of er steeds meer watergooiers zijn. Om de 10-20 meter staat wel iemand met water te wachten op voorbijgangers. Netty heeft zich gewapend met een regenjas (flauw hoor ). Twee dagen kletsnat is genoeg zegt ze. vanaf het terras hebben we goed zicht op wat er op straat gebeurt. Overal klinkt harde muziek, house, rock etc. alles door elkaar. Op straat staan ze weer te dansen en met tuinslangen de mensen nat te gooien
Ze dansen midden op straat en als er een auto of brommer aankomt dan dirigeren ze die richting het podium van waar ze hen natspuiten. Iedereen lacht en danst, ook op de auto's. We hebben een klein filmpje gemaakt zodat jullie ook een indruk krijgen van het feest hier (zie video). Het is echt gezellig en je kunt er urenlang naar kijken
Vanavond gaan we nog een keer lekker eten (we hebben al iets lekkers op de menukaart gezien) in Bagan. En als het donker wordt stoppen ze met watergooien, dit ivm de veiligheid voor het verkeer.
We kunnen dus veilig naar het restaurant.
Morgenvroeg vliegen we naar Yangon.