Air hoppen naar Bagan

12 april 2017 - New Bagan, Myanmar

Vanuit Sittwe zijn we vanochtend naar Bagan gevlogen. Op het vliegveld gaat alles nog zonder computer. Er staan 2mannen bij de incheckbalie, bij de een geef je de tickets af, hij checkt de passagierslijst en geeft het ticket aan de andere man. Vervolgens moet je wachten tot je naam wordt omgeroepen, dan kun je de boardingpas krijgen. De bagage gaat op een losse weegschaal en wordt door een man naar het scanapparaat gebracht dat verderop in de hal staat. Na een tijdje gaat de immigratie open en moet je je naam en paspoortnummer laten registreren, (wordt in een boek geschreven), dan krijg je 2 stempels op de boardingpas en mag je door de scanpoort. Zoals vaker in Azië wordt je met de bus naar het vliegtuig gereden. De vlucht gaat via Yangon, daar moeten we opnieuw inchecken voor de vlucht naar Bagan. Nadat we in Sittwe zijn opgestegen maken we na een half uurtje een tussenlanding in Kyaukpyu. Mensen stappen uit en anderen stappen in. Na weer een half uurtje de 2e tussenlanding in Thandwe. Dan gaan we door naar Yangon. We hebben 4 uur transfertijd, dus maar even wat eten en drinken. De vlucht naar Bagan vertrekt met een half uur vertraging en om 17.30 uur landen we. De piloot zegt dat de temperatuur 39gr is. Zijn wij even blij dat ons hotel een zwembad heeft
Zo nu eerst even opfrissen na een dagje vliegen en een hapje eten.