Kandy

2 april 2018 - Kandy, Sri Lanka

Na een ritje van 2,5 uur met de taxi komen we om 12 uur aa bij hotel Kandy city in Kandy.
Het inchecken gaat vlot, zoals overal waar we geweest zijn in Sri Lanka. De kamer is prima en dan eerst een bakkie zetten. Toch fijn als deze faciliteiten er zijn. De tempel van de tand ligt om de hoek op zo'n 300 m. afstand. Dus ff de benen strekken en dit kleine stukje lopen. Bij de ingang staan ticket automaten waar je de entreeticket koopt. Je moet gepast betalen (1500 Rupsen), want er wordt geen wisselgeld terug gegeven. Omdat ik voor ons twee niet voor ieder gepast geld had ben ik naar het kantoortje naast de automaten gelopen om te wisselen. Na het wisselen loopt een man met ons mee en koopt bij de automaat de kaartjes voor ons. Iedereen is zo vriendelijk en behulpzaam, we zijn in heel Sri Lanka nog geen chagrijn tegen gekomen. Gelukkig is het vandaag iets minder warm en zijn de tegels waarover je blootsvoets loopt niet zo warm. Het valt mee met de drukte en we kunnen overal mooie foto's maken. Er lopen enkele monniken, waarvan een probeert om Netty wegwijs te maken in het Buddhisme. Omdat hij er maar over blijft praten zegt zij dat ze wel al het een en ander weet, omdat ze een keer een boek van een oude monnik heeft gekregen. Dan lijkt het of hij haar met rust laat, maar even later komt hij terug om haar de titel van een boek te geven, met het advies dat te lezen. Ik weet het niet waar het aan ligt, maar blijkbaar moet Netty toch iets aan verlichting doen, want het moet toch ergens vandaan komen dat monniken haar opzoeken. 😂😂 Als we terug lopen naar het hotel begint het zachtjes te regenen. We zijn net op tijd binnen voor het begint te hozen. Dus gebruiken we die tijd maar om vroeg aan het avondeten te beginnen

1. Robin:
    2 april 2018
    Leuk ziet er goed uit. 😁👍 xx